Wrocławska Rada Kultury
Jesienią czekają nas drugie wybory do Wrocławskiej Rady Kultury! Podczas nowej trzyletniej kadencji ma ona pełnić funkcję doradczo-konsultacyjną przy Prezydencie Wrocławia. Chcesz mieć wpływ na kulturalną politykę miasta? Przeczytaj uważnie informacje o działaniu Rady i zagłosuj już w październiku!
W skład Wrocławskiej Rady Kultury wejdzie maksymalnie piętnaścioro członków i członkiń: osiem osób wskazanych przez Prezydenta (w tym przedstawiciele Miejskich Instytucji Kultury) oraz siedem osób reprezentujących stronę społeczną. I to właśnie tę siódemkę wybierzemy w październikowych wyborach online.
Jakie będą zadania Rady?
Głównym zadaniem Wrocławskiej Rady Kultury będzie wskazywanie kierunków i doradzanie Prezydentowi w ramach prowadzonej polityki kulturalnej Wrocławia. Swoje cele Rada realizować będzie przede wszystkim poprzez wyrażanie opinii, udzielanie rekomendacji i zgłaszanie wniosków, w szczególności przy przygotowywaniu dokumentów strategicznych, zasad, praktyk oraz regulaminów dotyczących obszaru kultury.
Rada będzie mogła też rekomendować Prezydentowi przedstawicieli do powoływanych przez niego komisji, zespołów i innych gremiów opiniujących i rozstrzygających w obszarach kultury. Ma również ściśle współpracować ze środowiskami działającymi w obszarze kultury i wspierać aktywny udział strony społecznej w kształtowaniu polityki kulturalnej Wrocławia. Osoby wchodzące w skład Rady będą pełnić tę funkcję społecznie i za udział w jej pracach nie otrzymają wynagrodzenia.
Kto może zgłosić się do Wrocławskiej Rady Kultury?
Do kandydowania zaproszone są pełnoletnie osoby działające w kulturze zarówno niezależnie, jak i funkcjonujące w ramach organizacji pozarządowych, instytucji lub grup nieformalnych.
Czynne prawo wyborcze przysługuje wyłącznie osobie, która spełnia wszystkie poniższe warunki:
- jest pełnoletnia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- posiada centrum aktywności życiowej w Gminie Wrocław,
- zadeklaruje, że jest przedstawicielem/-ką lub uczestnikiem/-ką wrocławskiego środowiska kulturalnego w szczególności artystą/ką, animatorem/-ką, aktywistą/-ką, menedżerem/-ką, specjalistą/-ką, edukatorem/-ką, przedsiębiorcą/-nią i prowadzi działalność polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu, ochronie kultury, wspieraniu, promocji twórczości, edukacji, kulturalnej lub na realizacji wieloaspektowych inicjatyw kulturalnych lub reprezentuje organizacje pozarządowe działające w obszarze kultury we Wrocławiu,
- dokonała zgłoszenia między 29.08.2024 a 13.09.2024 r. poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Kongresu Kultury Wrocławia i Dolnego Śląska oraz przeszła pozytywnie proces weryfikacji uczestnictwa.
Najważniejsze informacje
Rejestracja kandydatów zakończyła się w dniu 13 września o 23:59.
- Zapoznaj się z → Regulaminem Wyborów Przedstawicieli Strony Społecznej do Wrocławskiej Rady Kultury oraz do Społecznej Rady Kultury przy Marszałku Województwa Dolnośląskiego.
- Protokół z pierwszego posiedzenia Komisji
- Protokół z drugiego posiedzenia Komisji
- Protokół z trzeciego posiedzenia Komisji
W sprawie pytań zapraszamy do kontaktu pod: karolina.jaworska@instytutkultury.pl, tel: 508 491 809
Jak głosować?
Głosowanie w wyborach do Wrocławskiej Rady Kultury możliwe będzie tylko online i odbędzie się w październiku. Każda z osób głosujących będzie musiała zarejestrować się przez formularz, który pojawi się na naszej stronie. Wyniki poznamy pod koniec październikowego Kongresu Kultury Wrocławia i Dolnego Śląska.